Un mois à Lyon - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Hilde Maagdenberg - WaarBenJij.nu Un mois à Lyon - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Hilde Maagdenberg - WaarBenJij.nu

Un mois à Lyon

Door: Hilde van den Maagdenberg

Blijf op de hoogte en volg Hilde

04 Februari 2013 | Frankrijk, Lyon

Dag lieve lezers van mijn reisverslagen :)

En ik zit hier nu alweer bijna een maand (met een kleine tussen pauze in Nederland, maar dat laten we even achterwege). Er is veel gebeurd, ik heb veel gezien en veel gedaan. Het allerbelangrijkste op dit moment eerst: mijn rooster is éindelijk compleet! Vandaag via mail te horen gekregen dat er toch een werkgroep beschikbaar is voor een vak dat ik wil volgen, dus dat betekent ook meteen dat ik een ander vak kan laten vallen wat ik niet leuk vind. Én een leuke bijzaak; ik ben weer op vrijdag vrij en op maandag begint mijn eerste college pas om half 4. Lekker lang weekend dus om heel veel leuke dingen te doen. En een beetje te leren.

Nagoed; het grootste gedeelte van de papierwinkel is toch echt afgesloten na ruim een maand passen en meten. Nu kan ik eindelijk dingen gaan plannen en regelen terwijl ik weet wanneer ik vakken heb. Tot nu toe nog niet buiten Lyon geweest, maar ik ben van plan dat snel te veranderen, aangezien hier veel te zien is en er erg mooie steden en dorpjes om Lyon heen liggen. Maargoed, Lyon is groot, dus zelfs wanneer ik niet weg kan, is er genoeg te doen.

Wat heb ik tot nu toe allemaal gedaan? Nou, nog niet extreem veel bijzondere dingen (hoewel hier zitten toch wel bijzonder is). Ik heb veel gelopen door Lyon heen met andere erasmusstudenten, vooral het oude deel van Lyon, genaamd Vieux-Lyon, is erg mooi. Kleine straatjes met kleurrijke gebouwen en leuke snoepwinkeltjes, kleine caféetjes en oude boekwinkeltjes. Hartstikke mooi en leuk om door heen te lopen (ik heb al een aantal foto’s op Facebook gezet voor een kleine sfeerimpressie ).

Daarnaast zijn we met kleine groepjes studenten meerdere keren op zondag de stad ingedoken (die trouwens behoorlijk dood is; waarom snapt niemand dat je doordeweeks gewoon niet genoeg tijd hebt om alles te doen en het best handig is om op zondag te gaan winkelen…) om de markt op te gaan en ’s middags op te warmen aan een chocolat chaud.

Samen met Gina uit Nijmegen en Gina uit Seattle ben ik naar Fourvière geweest; een kerk met een mooi uitkijkpunt over Lyon. Helaas is alles onder constructie tot half maart, maar hé; dan gaan we met mooi weer gewoon nog een keertje! Naast de toeristenattracties is het ook gewoon leuk om ’s avonds Lyon in te gaan en gezellig naar een bar te gaan. Veel studentenfeesten heb ik nog niet gezien, vanwege het drukke rooster op de uni en alle verwarringen, maar die komen vast en zeker wel langs. Het enige nadeel is wel dat ik “ver” van het centrum zit (zo’n 30 minuten lopen), maar das niet helemaal chill in je eentje om 4u ’s nachts. En omdat ik ook nog eens op een heuvel zit, waarbij de tocht naar beneden zo’n 15 minuten te voet is (dus waarschijnlijk om 4u ’s nachts een half uur omhoog) is het ook niet erg gemakkelijk te fietsen. Gelukkig zit Gina vlakbij het centrum en heb ik al een paar keer daar kunnen slapen.

Dus; naast alle stressdingen waar ik voornamelijk over geschreven heb, doe ik ook nog leuke dingen hoor! En vooral nu alles bijna 100% duidelijk en geregeld is, zal ik me hier waarschijnlijk ook 100% thuis gaan voelen.

Bisous et à bientôt!

  • 05 Februari 2013 - 08:48

    Oma:

    Hilde wat fijn te lezen dat je het nu allemaal op de riet heb,en dat je nu je kan richten op nieuwe dingen te ondekken wat ook heel fijn is en waarde vol, om in junimet heel veel mooie herringderingen weer naar nederland te gaan,hilde het is wel heel goed voor je conditie dat je veel lopen moet om wat leuks te doen.Hilde veel liefs xxxx

  • 10 Februari 2013 - 09:59

    Edwin:

    Hoi Hilde,

    Ik heb net je blog gelezen en leuk dat je dit bijhoudt. Goed dat alles nu geregeld is en leuke fotos ook op faceboek.

    Tot ziens in Parijs!

    Kusjes Papa.

  • 14 Februari 2013 - 20:45

    Davy:

    Haha Nederlanders zeuren dat hier alles slecht geregeld is, maar nu weet je wel beter. Ik dacht eigenlijk dat veel Fransen blond waren?! Noujaa zal wel haha. Heel veel plezier nog daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Welkom op de pagina waarbij ik mijn half jaar in Lyon vastleg en iedereen een beetje op hoogte wil houden over hoe het hier allemaal is :)

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 7306

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 24 Juni 2012

Mijn half jaar in Frankrijk

Landen bezocht: