Finalement, les vacances! - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Hilde Maagdenberg - WaarBenJij.nu Finalement, les vacances! - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Hilde Maagdenberg - WaarBenJij.nu

Finalement, les vacances!

Door: Hilde van den Maagdenberg

Blijf op de hoogte en volg Hilde

26 Februari 2013 | Frankrijk, Lyon

Salut!

Het is al weer even een paar weken geleden dat ik via mijn blog heb laten weten hoe het hier is, omdat ik hier heel veel dingen te doen heb en amper tijd om mijn blog bij te houden, wat een goed teken is! Nu gelukkige een weekje vakantie om bij te komen van de afgelopen 5 collegeweken, om mij voor te bereiden op de komende collegeweken, maar voornamelijk om leuke dingen te doen en op reis te gaan.

Op dit moment is toch écht alles gerelateerd aan de universiteit geregeld (HOERA!) en ben ik klaar. Mijn definitieve rooster na de vakantie ziet er nu als volgt uit:
Maandag
15.30 – 17.00 – Werkcollege Management des Entreprises
18.30 – 20.00 – Werkcollege Introduction aux Stratégies de l’Entreprise

Dinsdag
08.00 – 10.00 – Hoorcollege Mangement des Entreprises
11.00 – 12.00 – Anglais
16.00 – 18.00 - Cours de FLE (Grammatica college)

Woensdag
11.00 – 12.30 – Werkcollege Langues et Affaires
14.00 – 15.30 – Hoorcollege Langues et Affaires

Donderdag
11.00 – 12.00 – Initation à la culture Française

Normaal gesproken had ik ook een hoorcollege op donderdag vn 14.00 – 17.00, maar daarvoor hebben we alle stof al behandeld en vallen de laatste 3 colleges dus uit; helemaal prima wat mij betreft, heb ik lekker lang weekend! Mijn colleges op maandag zijn wel erg zwaar; je moet er veel voor voorbereiden en uiteindelijk allemaal dossiers en presentaties voor doen, maar het gaat al beter dan week 1, dus het zal alleen maar beter gaan.

Goed, de belangrijkere dingen; wat je naast colleges doet ofcourse! We zijn met een groep erasmusstudenten gezellig uit eten geweest, hebben thuis crêpes gemaakt, gaan regelmatig naar de markt (waar de man bij de stand met pain au chocolats me ondertussen herkend en ik nog niet weet of dat goed of slecht is..), zo vaak als ik kan het oude deel van Lyon in of het algemene centrum, die allebei erg mooi zijn en ik daar gerust een paar dagen rond kan lopen en me in deze tijd van het jaar kan opwarmen aan warme chocolademelk.

Afgelopen weekend is dus de vakantie begonnen en we zijn zaterdag meteen met een groep van 10 man naar Chambéry geweest met de trein. ’s Ochtends om half 9 in de trein en naar mate we steeds dichterbij Chambéry kwamen, hoe kouder en witter het helaas werd. Maar dat mocht de pret niet drukken en we hebben de dag doorgebracht in een Musée des Beaux Arts, het Chateau wat deels een soort stadhuis/gemeentehuis is geworden van Chambéry, la maison de J.J. Rousseau en de leuke pleintjes die ik herkende van een paar jaar terug toen ik er in de zomer was. Ik moet zeggen, met zon is het iets relaxter om lang buiten te lopen, maar het was alsnog leuk om even iets buiten Lyon te doen.

Zondag was Jiska hier (een meisje wat ook uit Nijmegen komt en op het moment in Rennes studeerd in Frankrijk) en die bleef een paar nachten bij Gina slapen. Zondag de hele dag in Lyon doorgebracht en maandag avond gezellig de stad in gegaan en wat wezen drinken. Helaas moet ik ook nog leren deze vakantie, maar morgen ga ik naar Montpellier voor een aantal dagen om Ilse op te zoeken (ook een meisje uit Nijmegen wat daar nu studeerd) en ik heb er heel veel zin in! Die week daarna komt mijn moeder voor een weekend, dus ik zal mij naast mijn colleges zeker niet gaan vervelen!

En nu moet ik toch echt mijn blog afsluiten, mezelf dwingen om te gaan studeren; hetgene waar ik het liefst zo min mogelijk mee bezig ben, omdat de omgeving verkennen en leuke dingen doen zoveel beter is, maar ik moet uiteindelijk toch mijn punten halen.

Bisous et à bientôt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Welkom op de pagina waarbij ik mijn half jaar in Lyon vastleg en iedereen een beetje op hoogte wil houden over hoe het hier allemaal is :)

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 7296

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 24 Juni 2012

Mijn half jaar in Frankrijk

Landen bezocht: